Follow by Email

Thursday, 9 May 2013

Hai2... Assalamualaikum :)
Good Morning..... Alhamdulillah dpt gak ek zati update blog pepagi bute cm nie.. :)
Hehehehehe...
Hari nie awl ckit bgn dri slalu. sbp da recheak blek report yg bnyak x btol tu.. :'(
















selagi x final mmg wat report x siap2..redha je laaaa....
sbp tu lepas degree nie zati da amik keputusan nak jdi cikguu je...
x sanggup da nak keje dlm makmal n wat lab report yang melambak2 cm nie....
okey tu laa intro zati untuk pgi2 nie...
hehehehe...
 kat cni cume ape yg di kongsikan....
Kisah bertajuk (SeDIH).... n (SABAR)
semua orang msty penah menglamikan detik-detik nie...
apa yang korang wat ek???
kongsi laa ckit....
skunk nie pun zati ngh sdy sbp "........................"
okey RAHSIA!!!....
urmmm xpelaa...zati redha,,,,,
n zati suke ayat nie...

"Sabar itu tak indah, Tapi dengan Sabar itu nampak diri kita yang indah,
Sabar itu tak mudah, Tapi dengan sabar itu jugaklah urusan kita dipermudahkan"

Sabar itu sangat penting...zati slalu akan igat Sabar itu adalah separuh dari iman...
Orang yang sabar nie jugak, akan diberi ganjaran 10 kali ganda pahala...
xnak ke?? hehehehe

Seterusnya hikmah sifat sabar dapat kita pelajari melalui ayat berikut. 

Firman-Nya bermaksud:
 “Orang yang beriman dan mengerjakan amal soleh kelak akan kami masukkan ke dalam syurga...” – (Surah an-Nisa, ayat 122).

“Barang siapa yang membawa amal yang baik maka baginya (pahala) sepuluh kali ganda amalnya...” – (Surah al-Anam, ayat 160).

“Kecuali orang sabar (terhadap ujian) dan mengerjakan amal soleh, mereka beroleh keampunan dan pahala yang besar.” – (Surah Hud, ayat 11)
  
tu je laa apa yang zati nak kongsikan...
Ha zati nak tunjukkan something....



nie laa dye Taman Botani Putrajaya... : )
Belakang tu ade tasik...sangat luas...
Time zati g nie... ramai Pasangan Pengantin baru wat Fotoshoot...
hehehehe... sweet sgt...
Tpi zati lame lgi kot...
Impian zati setinggi menara Klcc nie...
 ha..nampak ape tu...tu laa menara Klcc....

Sebelum undur diri nie ade ckit picture zati n kawan2.. :)








itu je kot untuk hari n pagi ini...
Assalamualaikum.... Salam Ukuwah Fillah...

NurulIzzatiMajunit





No comments:

Post a Comment